fredag den 23. november 2012

Guf med havregryn, kokosmel m.m.

Masser af gryn, nødder og tørret frugt.

Godt som en sød dessert på en kold aften

Jeg havde en rest kondenseret mælk til overs og derfor lavede jeg følgende nogenlunde sundt guf. 
Du kan vælge lige dine favoritingredienser til dette slik. Det kan også være andre nødder eller andre frø. Det anbefales at du vælger en bageform med bagepapir i bunden fremfor muffinforme i papir. Jeg oplevede at papiret ikke var til at tage af i bunden :- )....Hvis du skal bruge muffinforme anbefaler jeg dem af silikone.

Du skal bruge


  • Kondenseret mælk
  • Havregryn
  • Tørret hakket frugt
  • Sesamfrø og hørfrø
  • Hakkede Cocktailbær
  • Hakkede mandler.


Sådan gør du
Opvarm mælken, den må ikke koge. Bland de ingredienser i mælken som du ønsker. Prøv selv at vurdere hvor meget af de tørre ingredienser du kan putte i. Det skal stadig kunne hænge lidt sammen med. Fordel massen i en lille bageform, spred ud i et jævnt lag. Bag ved 130 grader 30-45 min. Køl af og spis med velbehag.Cocktailbær er valgtfrit men kan puttes i hvis man ønsker lidt farver på det skønne guf.

Har du lyst til at finde ud af hvordan du vælger relativt sund slik så se med når Christian Bitz fra TV2 guider dig til de sundere valg..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg