fredag den 16. november 2012

daddelguf

Jeg elsker dadler og endnu mere elsker jeg at bruge dem til dessert.
Derfor lavede jeg disse daddelkugler, der kan forsvinde ret hurtigt. Jeg glemte desværre at putte havregryn i mine, hvilket resulterede i nogle lidt smattede og knap så faste daddelkugler.
Prøv dig frem med konsistensen, smag gerne undervejs.
Vi tager fat på emnet sund slik, da vi gerne vil medvirke til at flere forældre vil lave deres egen slik til børnene hvor man ved hvad der er i. Der er mange færdigkøbte løsninger med alt for mange tilsætningsstoffer.


Du skal bruge
Ca 20 friske udstenede dadler
Saft fra en halv appelsin
1 stor tsk kakao
Ca. 1 dl havregryn 

Kokosmel samt kakao til at vende kuglerne i. 

Sådan gør du
Dadler, appelsinsaft,kakao og havrergyn puttes i en foodprocessor eller lille grøntsagshakker.
Blendes til en jævn masse . Smag nu på det lækre guf og se om der skal mere af de våde eller tørre ingredienser i. Konsistensen må gerne være som almindelige havregrynskugler. Massen stilles på køl en halv time. Rulles til daddelkugler og dyppes i kokosmel og kakao

Holder længe på køl.

Dadler med mere blendes til en jævn masse, husk havregryn

Det færdige hjemmelavede daddelguf.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg