søndag den 3. august 2014

Lakrids cookies by Bülow

Jeg elsker søde sager og jeg elsker lakrids i kager og småkager. Småkager er gode fordi de kan holde længe og man lige kan tage dem frem når man er lækkersulten eller har gæster. Og så er hjemmebag langt bedre end det man kan købe i supermarkedet.:- ).

Jeg besøgte Bülows lakridsbutik på Bornholm og fik en stak opskrifter med hjem der skal afprøves.
Jeg er stor fan af Bülows produkter og har endnu ikke smagt nogle kopiprodukter der giver den samme gode smag. Deres lakridsmarcipan er helt fantastisk og ret grov i det da man kan se mandlerne i marcipanen. Jeg har også tidligere brugt den som pynt på en brunsvigerkage hvor jeg skrev på marcipanen med glasur.


Lakridscookies - fra www.lakrids.nu
Du skal bruge:(til 20 kager)

100 g.blødt smør
50 g sukker
100 g brun farin
1 æg
50 g hasselnødder
25 g mørk chokolade
25 g tranebær
100 g hvedemel
1 tsk bagepulver
100 g. Bülows lakrids marcipan.

Sådan gør du:

Marcipanen smuldres eller rives, nødder og chokolade hakkes og alle ingredienser røres sammen. Kagedejen sættes af på en bageplade med bagepapir. Beregn ca. en spiseskefuld pr. coookue, lav plads på bagepapiret, da kagernes flyder ud.

Hvis du ønsker en mere markant lakridsssmag kan der tilsættes en teskefuld raw lakridspulver eller evt. lakridsrodspulver.

Lad mig høre hvad I synes om disse cookies?
Vil du se mere om lakrids kan du kigge på Bülows hjemmeside www.lakrids.nu

1 kommentar:

  1. Hej det lyder som en god opskrift. Men du mangler, at skrive hvor mange grader ovnen skal være på, og hvor lang tid bager kagerne

    SvarSlet

Populære indlæg