torsdag den 14. august 2014

Hvad spiser du til morgenmad?

Morgenmad er jo et af dagens vigtigste måltider og det kan jeg ikke leve uden. Ved dagens første måltid skal jeg gerne blive godt mæt og klar til dagens udfordringer.
grapefrugt med honning, klar til ovn

Det kunne f.x. være yoghurt med frisk frugt, havregryn g müsli med mælk, rugbrød med ost m.m.
Jeg har fornyligt også prøvet at lavet grapefrugt i ovn ved 250 grader i ca. 5 min hvor jeg havde smurt honning på inden den kom ind i ovnen, alletiders lækre ide og det smagte fantastisk.
yoghurt med frisk frugt






Det er jo som sådan vigtigt at blive mæt og få en solid morgenmad. Derfor spiser jeg også ofte havregrød med mandler på, havregryn/müsli med rosiner samt mælk, brød med ost og syltetøj.

Især i weekenden kan jeg godt lide at variere min morgenmad og det bliver da også nogle gange til brød fra bageren eller rundstykker fra frost. En omgang gode hjemmelavede pandekager er også skønne hvis tiden er til det.

Dagens forældre kan også have udfordringer med hvad de skal give deres børn til morgenmad specielt nu her med den nye skolereform og hvor dagene bliver længere. Det betyder at man gerne som forældre vil sikre sig at ens børn får nok energi.
Læs her andre gode råd til hvad du kan give dine børn at spise til morgenmad.

Hvad spiser du til morgenmad og får du også frugt dertil? Eller et glas appelsinjuice hvis tiden er knap? Og hvad giver du dine børn til morgenmad.?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg