torsdag den 9. august 2012

Grøn dessert: Hvordan du let laver fromage med gulerodsjuice og fintrevet gulerod


Jeg elsker citronfromage, og var nysgerrig på om den kunne laves med nogle af sæsonens grøntsager.
Så derfor lavede jeg denne version. Den er let at gå til.


Du skal bruge
(til 5 dessertglas)

Ingredienser til gulerodsfromage.
Husk også fløden og fintreven gulerod.:- ).

  • 1,5 pasteuriserede æg
  • 45 g sukker
  • vaniljesukker
  • 2 blade husblas
  • Gulerodssaft halv til hel dl.
  • 1/4 dl fløde iblandet 2 spsk gulerodssaft.
  • 1 fintreven gulerod





Æggene piskes med sukkeret.

Husblassen ligges i blød i 5 min.

Gulerodssaften lunes og den vredne husblas piskes i gulerodssaften.





Derefter piskes denne masse i æggeblandingen.

Fintreven gulerod vendes i.





Fløden og lidt gulerodssaft piskes til skum og vendes i.












Hældes på dessertglas og sættes i køleskab 4-5 timer.








Hvad synes du om denne dessert?.

Den er lettere sød i det, jeg blandede lidt limesaft i fromagen før jeg fyldte den i portionsglas så den også blev lidt syrlig

Er du vild med gulerod så tjek sæsonens opskrift på gulerodsis

Synes du også fromage smager fantastisk, så tjek arlas opskrifter på forskellig fromage

Sans din mad
Smag gerne må fromagen undervejs for at justere smagen.
Den får en lettere orange farve.

Dette kan børnene lave
Piske massen sammen.
Putte husblassen op i saften.
Hælde fromagen på glas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg