torsdag den 30. august 2012

Linse/cous cous salat med peberfrugt.

Jeg elsker linser så tænkte jeg ville koge nogle til en linse/couscous salat.
Jeg har en forkærlighed for chili , ingefær og koriander så det skulle der selvfølgelig også i.Put de grøntsager i du bare elsker, lav den aftenen før, så du bare kan spise løs næste eftermiddag.

Du skal bruge:
(til 1 person i 2 dage - når sulten gnaver om eftermiddagen)

1 dl cous cous
1 dl linser

1 halv- hel peberfrugt.
1 grillet peberfrugt i marinade.
1 passionsfrugt

Lidt frisk revet ingefær
Lidt frisk chili
så smuk er en passionsfrugt indeni.
Frisk koriander.
Olivenolie
Citron/limesaft eller hvidvinseddike.

Sådan gør du
Cous cous og linser koges efter anvisning.
Køler af i et fad og tilsættes ingefær, chili, olivenolie og syre.

Peberfrugterme skæres i mindre stykker og puttes i salaten.Passionsfrugtens kød skrabes ud og kommes i.Trækker gerne et kvarter til en halv time.

Den færdige linse og cous cous salat.
Salaten kan også tilsættes friske majs der lige er kogt hvor man bare skraber kernerne af med en kniv.

Se her for flere af mine grønne opskrifter.
Har man svært ved at bruge linser i maden fandt jeg denne artikel på dr.dk


Bliver du lækkersulten hen på aftenen kan du supplere med chokolademoussen med avocado. Min søn elsker den dessert. Jeg tror sagtens den kunne bruges som fyld i en lagkage hvis man laver den lidt mindre fast.

 Hvad synes du om denne opskrift?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg