tirsdag den 12. august 2014

Hvor tit vælger du dansk?

Hvad går du efter når du handler i supermarkedet? Kigger du på emballagen for at se om varen kommer fra Danmark? Og betyder det noget om den kommer herfra?

Jeg går rigtig tit efter de danske produkter for det første når det gælder grøntsager og frugt. Så er det lettere at spise efter sæsonen og vælge de grøntsager/frugt der har mest saft og kraft lige nu. Som f.x.danske asparges,kartofler, ærter, blomkål, rabarber og jordbær. Spis dem mens de er bedst. Er du i tvivl om hvornår de er i sæson kan du se her hvornår de forskellige grøntsager er i sæson

Med hensyn til kød køber jeg gerne altid dansk kød det gælder både svin og oksekød. Jeg vil helst ikke have kød fra andre lande, hvor det er tilladt at give dem mere medicin end i Danmark. Derudover vil jeg gerne støtte det danske landbrug og dermed støtte en kortere transporttid fra gård - slagteri - detailhandel.

Når det gælder smør skifter jeg mellem udenlandsk og dansk smør simpelthen fordi jeg synes det bliver for dyrt at købe en pakke Lurpak hver gang. Så nyder jeg til gengæld når dansk smør er på tilbud.:- ).

Hvilken slags danske produkter vælger du når du handler ind til hverdagen?
Hvis en dansk vare er dyrere end den udenlandske hvilken vare vil du så vælge?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg