søndag den 28. juli 2013

Salat Nicoise - min version uden tun

Jeg elsker grøntsager men kan engang imellem have lidt udfordringer med at få brugt det grønne salat jeg nu køber. En sikker vinder er dog at bruge de ingredienser som alle i familien kan lide i salaten. Denne salat indeholder både noget der er sødt og syrligt.Salat er også alletiders her i varmen :- ).
Min variation indeholder ikke tun som salat nicoise ellers gør, så den er også god til dem der ikke er så meget til tun..

Du skal bruge (til 4 personer)

Jeg har bevidst udeladt at putte mængder på fordi man så selv kan dosere med mængden af de grøntsager og frugter man vil putte i. Vi har alle vores favoriter så det er med at prøve sig frem.

Til salaten
Din favoritsalat
2 avocadoer
Feta
Agurk
Syltet Peberfrugt
Tomater
Jordbær
4 æg

Salat samt øvrige grøntsager og jordbær skæres i skiver eller tern.
Æggene koges hårdkogte , køles og skære i både.


Dressing
Olivenolie
Sennep
Lidt eddike.
Salt og peber.

Smag dig frem med hvor meget du vil bruge af olie. sennep m.m. Den skal både være en blød og lidt skarp dressing.
Hæld først dressingen over lige inden serveringen.

Hvad synes du om denne salat?


Har du lyst til at udfordre dig selv med at lave russisk salat, karrysalat m.m kan jeg anbefale dette link.

Brødrene Price laver salater

Andre lækre sommersalater (søg på salater)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg