onsdag den 31. juli 2013

Sprød rødkålsslaw - der får dig til at spise mere rødkål


Rødkål er en af de grøntsager der kan holde sig pæn tid i køleskabet. Og det får den så lov til i mit :- ). Rødkål forbinder man jo ofte med julen hvor den går godt i selskab med and, flæskesteg eller lignende.
det fintrevne rødkål og friske krydderurter

Om sommeren er det faktisk også dejligt at bruge rødkål, udfordringen har dog for mig været at få den skåret i så tynde strimler så man ikke skal bruge al tid på at tygge sig igennem rødkålen.
Mit mandolinjern klarer heldigivs den sag, og jeg skærer det nu så fint som jeg kan. Rødkålen bliver skåret over i flere stykker som jeg så river så fint som muligt.
Det gør at rødkålen bliver mere spiselig og du kan indtage mere af det i et måltid.
Det er et alternativ til den almindelige coleslaw med spidskål/hvidkål og gulerødder.

Du skal bruge
1/2 rødkål
Ca. 3 dl creme fraiche
Sennep
Eddike
Friske krydderurter
Salt og peber

Sådan gør du
dressing blandet med creme fraiche, eddike, sennep og mayonnaise.
 Riv rødkålen meget fint på et rivejern, det skal gerne ligne noget der kan smuldre lidt.
Bland creme fraiche med creme fraiche, mayonaise , sennep,eddike samt salt og peber. Smag til. Der skal være en god balance mellem det stærke, søde og det syrlige.
den lækre rødkålsslaw
Hak de friske krydderurter og bland dem i dresssingen. Put rødkålen i dressingen og bland salaten.
Put evt. et friskrevet æble i som supplement.
Hvad synes du om denne opskrift?
Se også min opskrift på tzatziki som også er god som kold ret/tilbehør i sommervamen.

Se her flere opskrifter på salater som tilbehør til grillmaden.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg