torsdag den 28. august 2014

Fisk på Bornholm

Jeg elsker marinerede sild og personligt er jeg vild med Lykkebergs gammeldags modnede sild der har et godt bid og smager af noget. Jeg har egentlig ellers ikke været den store sildespiser primært pg.a. fiskebenene men spiser man udelukkende marinerede sild mærker man jo ikke rigtig til benene.
Da jeg tidligere på sommeren var på ferie på Bornholm havde jeg fornøjelsen af at smage på røget sild og det var ganske skønt at prøve, og det var til at skille kødet fra benene.
En sand fornøjelse var også at smage de røgede rejer som er en ren lækkerbidsken.

den lækre røgede sild med salt, brød og smør
Det er godt at man engang imellem kaster sig ud i at smage madvarer man normalt er lidt tilbageholden med at spise for det kan være man bliver positivt overrasket.

Er du også som jeg en der især elsker marinerede sild er der her inspiration til nye opskrifter




skønne røgede rejer med aioli





Så lad mig høre hvad du har af silde eller fiskefavoritter til din frokost eller aftensmad.?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg