tirsdag den 28. august 2012

Kikærter som sund dessert

Jeg har før eksperimenteret med kikærter, og nu gør jeg det igen.
Jeg er total vild med desserter og tænkte på andre krydderier til kikærter.
Ingredienser til sprøde kikærter

Du skal bruge denne opskrift på sprøde kikærter.
Som der står skal du stadig tilsætte olivenolie og polenta samt lidt salt.

Istedet for chilipulver tilsætter du :

  • Lakridspulver
  • Kardemomme.


Prøv dig frem med mængderne, start med en halv til en hel teske af hvert krydderi.

Så er kikærterne klar til en tur i ovnen.
200 grader  i 30-40 min




Smag dig frem.Jeg er personligt ret vild med både lakridspulver og kardemomme så tænker det som en skøn snack.Tænkte de kunne være gode som et sprødt indslag ovenpå en vanilieis . .. endnu er det ikke afprøvet.

Jeg vil overveje at prøve kakao næste gang.De er absolut et hit for min søn på 3 år, kan anbefales til børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg