onsdag den 9. maj 2012

Popcorn bedømmelse - tør i munden af salt

Så er man kommet til enten bio eller forlystelsessted hvor man lige skal hygge sig med en stor eller lille popcorn.
Dog er jeg efterhånden ikke den store tilhænger af de popcorn og vil forsøge mig med de hjemmelavede.

Hvorfor så det?

Jo der er simpelthen så meget salt på så jeg næsten ikke kan smage popcornene.
Jeg kunne god tænke mig at man selv kunne dosere mængden af salt på popcornene.
Eller slet ikke putte salt på.

Jeg ved at  man kan købe popcorn uden salt i nogle økologiske forretninger men har endnu ikke spottet det, så lad mig høre hvis I kender til det?

Er der andre der bliver tør i munden af for meget salt på de popcorn som vi køber offentlige steder?

Så nu må det være igang med de hjemmelavede popcorn.
Fandt alletiders side og video om det selv at poppe popcorn - på engelsk.

Tjek den selv og prøv dig frem.
http://hus-raad.dk/popcorn-uden-mikroovn/

Der snakkes om for meget salt i de produkter vi køber og popcorn må være en af de produkter hvor der kan komme mindre salt på.

Popcorn er blandt de 10 værste saltsyndere
http://samvirke.dk/billedgallerier/gallerier/vaerste-saltsyndere.html


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg