tirsdag den 8. maj 2012

Läkerol bolsjer - bedømmelse og indhold

Så er der smagt på bolsjer, og vil her give min bedømmelse, og se på indholdet.



Läkerol Polar Mint
Lugter som syntetisk tyggegummi, smager meget af tyggegummi på den meget syntetiske måde.
Må spytte det ud, før jeg er færdig

Jeg kan ikke lade være med at kigge på varedeklarationen der bl.a. indeholder følgende:
Sødestoffer (isomalt, maltitolsirap, aspartam, acessulfaami-K), Aromaer (bl.a optafresh mint), Syre (citronsyre), Farvestof (E131),


Sødestoffer
Hvorfor skal der partout sødestoffer i de fleste bolsjer?
Er vi danskere blevet sukkerforskrækket fordi mange mener det er det der gør os tykke?

Eller er sukker ikke bedre end sødestoffer? Tjek lige man er nødsaget til at putte 4 forskellige sødestoffer i bolsjerne for at de er søde nok.!! Og får du for meget må du ud og sidde på toilettet! Virker afførende.

Farvestof
Indeholder det kunstige farvestof  E131, jeg plejer at gå udenom de kunstige farvestoffer desværre findes de i alt for meget slik.


Lâkerol Eucalyptus
Ok smag, godt med eucalyptus smag, virker forfriskende.

Indeholder bl.a. følgende:
Sødestoffer (isomalt, maltitolsirap, aspartam, acessulfaami-K), Aromaer (bl.a optafresh mint), Farvestof (E141), Syre (citronsyre).

Omtrent det samme indhold som Läkerol Polar Mint bare med et andet farvestof.Hvorfor skal der farvestof i?

Hvor tit kigger du på varedeklarationen?

Man kan jo bare gå udendom de bolsjer men jeg undrer mig over at det er nødvendigt med farvestoffer og mange sødemidler?

Vælg økologisk slik hvis du vil være mere sikker på hvad du indtager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg