fredag den 11. maj 2012

Lillebror Ostehaps - variation ønskes

Vi kender det alle.
Det er nemt at stikke ungerne nogle ostehaps i løbet af ugen.

Det er også helt ok at købe og spise det, men hvem tænker over hvad det indeholder?

Vidste du de er blandt de 10 værste saltsyndere?
http://samvirke.dk/billedgallerier/gallerier/vaerste-saltsyndere.html

Indrømmet jeg har tit købt dem til min søn, og gør det stadig engang imellem.
Det er smelteost som andre bløde oste.

Den indeholder:

  • Ost, smør, smeltesalt E339, mælkeprotein, citronsyre.


Dog savner jeg at børnene bliver udfordret med hensyn til smagen. Den er blød og cremet og det er så det. Mange børn vil netop gerne have det, men hvorfor ikke udvikle nogle med krydderier som rosmarin, timian, paprika eller karry. Børn har godt af at blive udfordret på smagen.

Arla har også fået en Ostehaps den Lette med mindre fedt.
Når det er salg til børn må de have tænkt der er mange overvægtige børn og derfor laver de en lettere variant.
Dog er jeg ikke til tanken om de mange light produkter, idet jeg så istedet gerne vil spise mindre og bedre produkter.

Lillebror Ostehaps har deltaget i en smagsstest hvor den vandt som bedste smelteost så det er klar indikator på at børnene elsker den
http://www.foodculture.dk/Aktuelt/2012/Uge_12/Lillebror_er_verdens_bedste_smelteost.aspx

Hvad synes I om Lillebror Ostehaps og har I også smagt den lette udgave?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg