mandag den 23. april 2012

Er du en kritisk forbruger?

Tager du stilling til hvad du putter i munden?
Vil du gerne påvirke det udvalg af fødevarer vi ser i supermarkederne?

Du kan som forbruger forholde dig kritisk til de produkter virksomhederne gerne vil sælge.

Kigger du på varedeklarationen når du f.x. køber slik til børnene, køber pizza, eller køber en pose chips?
Er du bevidst om hvilke tilsætningsstoffer der er gode at putte i maden og hvilke der er knap så gode.?

Lad mig høre hvordan du selv tager stilling til specifikke fødevarer?

Se også denne glimrende blog af Mogens Bisgaard:

www.madkultur.dk







3 kommentarer:

  1. Ja jeg kunne godt tænke mig at påvirke varerne i supermarkedet, mange flere og billigere økologiske produkter. Jeg vælger økologisk i så høj grad det er muligt, for at undgå diverse tilsætningsstoffer så vidt det er muligt.

    SvarSlet
  2. Hej Jeanette tak for din kommentar, ja der er ved at komme flere billige økologiske produkter på markedet så det er super. Jeg ville dog ønske vi også kunne få flere af gårdbutikkerne med i dagligvarehandlen. Generelt tror jeg at torvedagene i de forskellige byer kunne være mere besøgte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er meget muligt. Du har helt ret at flere af gårdbutikkerne burde kommer mere med i handlen, men det er svært for dem tror jeg.

      Slet

Populære indlæg