mandag den 1. september 2014

Hvad forventer du af din mad? Cordon Bleau

Forleden dag besluttede vi at købe færdige Cordon Bleau da vi havde lyst til det og samtidig var det på tilbud i vores supermarked. Da man som børnefamilie også gerne går efter gode tilbud slog vi til.
De blev stegt fint sprøde og smagen var ok, dog smagte kødet, osten og skinken ikke af meget.

Når man nu kender lidt til Cordon Bleau ved man at det som regel er lavet med et reelt stykke kød, nærmere bestemt kalvekød.
Da vi kiggede nærmere på kødet måtte vi konstatere at der her var tale om en slags fars hvor jeg ikke helt kunne bestemme om det var svin eller oksekød. Ydermere havde skinken der lå indeni en lidt sjov farve og konsistens, så det har været en af de billigere af slagsen.

Hvis man som kunde ved at det er på det grundlag man køber det færdige produkt er det da ok, men jeg følte mig lidt snydt over at have købt en produkt der var ringere end forventet. Det er nok sidste gang jeg køber den færdigvare i vores supermarked.

Hvis jeg selv skulle lave Cordon Bleau ville jeg med sikkerhed bruge kalvefilet , en god skinke, skøn ost og en lidt stærk sennep

Hvad køber du af halvfærdige/færdige produkter i dit supermarked? Og har du nogle forventninger til produktet når du køber det?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg