fredag den 8. juni 2012

Lasagne med årtstidens grøntsager

Vi havde nogle lasagneplader liggende så der blev skrevet lasagne på madplanen.
Jeg kan lide at eksperimentere og denne gang blev det med grøntsager.

Du skal bruge følgende:
til 4 personer

Lasagneplader

Til fyldet/sovsen:
10 champignoner
1 halv rød peberfrugt
1 halv grøn peberfrugt
1 halvt fennikel
1/2 broccoli
Frosne ærter
Krydderier
Her årstidens grøntsager i små stykker
Eddike
Grøntsagsbouillon
2 pakker hytteost.
1/2 dl fløde.

(evt. en dåse hakkede tomater eller 2 dl.mælk).

Skær grøntsagerne i mindre stykker.
Svits dem på pande 5-10 min sammen med et udvalg af krydderier og lidt eddike.
Hæld et par dl.grøntsagsbouillion på panden og kog et par min.Blend grøntsagsmassen så den er helt flydende.

Mit fyld kom lidt til at ligne kødsauce muligvis fordi der var champignoner i.:- ).

Når massen er blendet kommes den på panden og vendes med en bøtte hytteost samt fløden.
Virker massen for tyk kan der tilsættes en dåse hakkede tomater eller et par dl. mælk.

Og lidt ærter
Et ovnfast fad smøres og fyldet kommes i bunden, så lasagneplader, så fyld , indtil der ikke er mere fyld.
Ovenpå det sidste hold lasagneplader ligger du et bøtte hytteost rørt op med 1 dl.vand.

2 tomater skæres og ligges ovenpå osten, og der rives et pænt lag parmesan som afslutning.

Lækker lasagne med årstidens grøntsager
Lasagnen bages 30-40 min. ved 200 grader.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg