mandag den 17. september 2012

Sanseværksted på Food Festival

Kan man egentlig være sikker på der er noget til børnene når man nu tager på Århus madfestival som jeg var forrige weekend? Det var der i den grad. Der var et helt område reserveret til børnene hvor man kunne lege i halmballer, lave snobrød og popcorn over bål. Desuden kunne man prøve sanseværkstedet hvor man skulle føle på diverse grøntsager og frugter..
Det var egentligt ret sjov, og jeg prøvede at stikke mine bare fødder ned i en kasse med 2 huller hvor jeg så skulle gætte hvad der var i af grøntsager og frugt. Noget var helt klart lettere end andet at gætte. Man er jo ikke lige vant til at bruge fødder og ens følesans på den måde.Der var også opsat skåle på et bord hvor man så skulle føle hvad der var under skålene.

Arla havde også en stand ved børneområdet hvor man kunne ryste sit eget smør af fløde og kærnemælk. Det var ret sjovt at prøve, og når man havde rystet en klump smør kunne man hælde kærnemælken fra, putte lidt salt i og røre smøret færdigt. Mums det smagte godt.

Karolines køkken havde lavet et børneområde hvor børnene selv kunne lave mad i deres eget køkken, som et legeområde.Det eneste jeg savnede var stande med noget lidt mere børnevenligt mad som rugbrødsmadder eller bare en god bolle som man kunne give ens børn.

Er du egentlig opmærksom på hvad du bruger dine sanser til dagligt? Og udfordrer du dine sanser?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg